Bugün size ne bir kitap ne de bir film önereceğim. Bugün yaşadığım bir olayı sizinle paylaşmak istiyorum. Ayrıca bu konudaki bilgil...

PKK'lı Değil Kürt'üm , Ben Kürt Etnik Kimlikli Türk'üm.

04:12 Unknown 0 Comments


  
Bugün size ne bir kitap ne de bir film önereceğim. Bugün yaşadığım bir olayı sizinle paylaşmak istiyorum. Ayrıca bu konudaki bilgilerimi de değerli buluyorum. Çok klasik evet Kürtlük-Türklük meselesi. Ben Kürt etnik kökenli bir Türk'üm. Kürt'lerin beş kolundan birine mensubuz. Zaza olarak adlandırılır. Dilimizde Zazacadır. Evet ilk defa duymuş olabilirsiniz Zazacayı, Türkçe, Arapça , Fasçadan oluşan kelimelerle doludur. Daha çok Kürtçeye benzemektedir. 

Öncelikle her Kürt PKK adlı adi topluluğa hizmet etmez. Yani Kürtlük ile PKK terör örgüdü arasında dağlar kadar fark vardır. Maalesef ki bu ayrımı ülkenin önde gelen akademisyenleri yapamazken halktan ne beklenir?!!! Bunun bilinmesi gerekir ve her doğulu vatandaşa PKK terör örgütünü temsil eden imalarda bulunmamamız gerekir. Ben bugün doğulu olduğum için hor , görüldüm . Açıkçası çokça yaşadığım bir durum. Bence insanlar doğu halkını tanısa çok sevecekler. Orada ki insanlar sömürülüyor. PKK Terör örgütünü siyasi meydanda temsil eden BDP 'ye oy vermedikleri taktirde bazı yaptırımlara tabii tutuluyorlar. Bu maalesef ki basına yansımıyor. İstanbul da doğu insanlarını bir kesim çok ama çok küçük görüyor. Bu kabul edersiniz ki var.

Ancak şu da bir gerçektir. Bazı doğudan gelen vatandaşlar daha çok gençler İstanbul'da kendilerini PKK Terör örgütünü savunan bir konuma sokuyor. Bence sadece cahilliklerinden böyle bir davranışa baş vuruyorlar ya da bir guruba ait olmak için bunu yapıyorlar. 

Ben bir Kürt kökenli biri olarak hiç bir ayrım göremiyorum ortada. Doktora gittiğim zaman herkesle eşit muameleyi görüyorum. Bankada, sinemada, okulda, yolda, çeşitli eğlence mekanlarında her ama her yerde Türk kökenli insanlarla eşitim. Bu eşitlik olduğuna göre anlamanız gerekir. Mesele Kürtlük- Türklük meselesi değil Türk Cumhuriyeti ile PKK Terör örgütü meselesidir. Maalesef ki zavallı doğulu insanlar ise bu savaşta arada kalmış bilinçsiz bir toplum. Çok derin bir sorun ama herkesin bildiği bir durum bu. Fark edelim artık BÖL-PARÇALA stratejisine maruz kalıyoruz. Ve bu stratejinin kimlere ait olduğunu çok iyi biliyoruz. 

Şehitlerin acısı daha fazla artmasın bu dayanılmaz bir acı. Şunu açık söyleyeyim bir şehit ailesi ile karşılaşsam onlara etnik kökenimi söylemem. Korkarım çünkü; Kürt kökenli vatandaşlar direk PKK 'lı olarak görülüyor. Geçen bir haberde askerlerin çoğu şehit olmadan intihar ediyormuş. O intihar eden askerler acaba hangi koşullar içindeydi ,nasıl bir korku sarmıştı etraflarını ? Onların yerine koyabiliyor musunuz kendinizi? Ya ailelerinin yerine koyabiliyor musunuz kendinizi? 

Şehitlerin derdi içimizi deldi geçti. Bu çözüm sürecine neden ılımlı bakmıyoruz. Bırakalım çıksınlar yurdumuzdan, bırakın akil insanlar toplumu yumuşatsın. Ne istiyoruz ki? Gördüğünüz gibi konu büyük bir kör düğüm olmuş. Vatanı kurtarırken, Kürt'ü, Türk'ü, Çerkez'i hep birlikte kurtardık. Etnik kökenimiz bizim zenginliğimiz , cezamız değil. Değerini bilelim.



Son olarak herkes görevini yerine getirmeli. Burada bir komşum var, oğlu askere gitti. Şarka gitti askere ve burada oğlundan beter askerlik yaptı. Her gün ağladı, telefonlardan kaçtı, dışarı çıkmadı. 15 ay matem tuttu. Sanki ölmeden oğlunun yasını tutuyordu. Şükürler olsun ki askerimiz sağ salim geldi. Acaba kaç anne böyle oldu? Düşünün binlerce... 

0 yorum: