Eğer blogumu okuyan biri iseniz Gülse Birsel hayranı olduğumu bilirsiniz. Gerçekten benim bu hanım efendiye karşı aşırı bir sevgim ve h...

Gürse Birsel "Gayet Ciddiyim"

03:42 Unknown 0 Comments



Eğer blogumu okuyan biri iseniz Gülse Birsel hayranı olduğumu bilirsiniz. Gerçekten benim bu hanım efendiye karşı aşırı bir sevgim ve hayranlığım mevcut. Bilgi birikimi, akademik hayatı, hayata bakış açısı benim en sevdiğim özelliklerindendir. Özellikle hayata bakış açısına hayranım ve aynı çizgideyiz tabi ki o benim idolüm , onun gibi olmam için çokça kitap okumam, gazete dergi okumam, film izlemem ve çok gezmem gerekir. Bende bunları göze alarak yola çıktım . Öncelikle onun kitaplarını sindire sindire okuyorum. Her satırı betimlemeye çalışıyorum. 

Bu hafta kitap önerisinde Gülse Birsel'in ilk kitabını önereceğim. Bende iki kitabı eksik birçok yerde tükenmiş ama hala devam ediyorum aramaya. İlk kitabının adı " Gayet Ciddiyim " Gülse Birsel aslında hep ciddi ama komedi ile bunu dışa vuruyor. 

G.a.g. adlı programından sonra bu kitabı yazmış. Bence de iyi bir taktik olmuş. Çünkü insanlar komik olduğunu bilmedikleri insanların mizah kitaplarını satın almazlar. Evet mizah kitapları yazıyor ama ben bu kitapları okurken eğitim kitabı niteliğinde okuyorum. Sağ olsun Gülse Birsel'de hayatı ile ilgili bir  çok şeyi paylaşıyor. Açık açık değil tabi düşüncelerini mizah yoluyla inceden belirtiyor. Bu kadının en büyük üç silahı var. Sıkı durun açıklıyorum. Birincisi bilgi birikimi , ikincisi inanılmaz güçlü gözlem yeteneği ve üçüncüsü mizah . Gülse Birsel'in üç büyük gücünü de açıkladıktan sonra kitaba geri dönebiliriz. 



Paylaştığım resimde 19. baskı yazıyor kitap en son 30. baskıya kadar ulaşmıştır. Neden Gürse Birsel bu kadar başarılı derseniz?  Benim fikirlerim ışığında ülkede bu kadar iyi eğitim almış ve bu kadar iyi gözlem yeteneği olan değerler çok az.Hatta elle sayılacak kadar az. Ki sinema ve iletişim alanın da rüştünü ıspatlamış biri. Amerika'dan sinema eğitimi aldıktan sonra çok iyi bir dergide genel müdür oldu.  Çok üzgünüm kadının başarısından kitabına bir türlü dönemiyorum. 

Kitapta toplam 25 bölüm mevcut. Bu bölümlerden evden iş hayatına, sağlıktan sinema sektörüne, güzellikten tatil beldelerine kadar her konuyu mizahi yolla eleştiriyor. Bunu gerçekten iyi beceriyor. Ben bazen kitap okumuyor da film seyrediyorum gibi hissedip kahkahalara boğuluyorum. Ama dediğim gibi benim amacım Gülse Birsel'in hayatında neler yaptığı ve nasıl kendini geliştirdiğini öğrenmek. Bunu bu kitapta karşılayabildim. Bir kere Gülse Birsel'de tevellütten gelen bir geninde bu başarıdaki payından söz etmemiz gerekir. 


Bu kitabı bize neler katacak ? Bu suali de şöyle yanıtlayacağım ; öncelikle çok eğleneceksiniz çünkü mizah kitabı . Çok bilgilenecek siniz çünkü yazarı yürüyen kütüphane . 

Ayrıca Gülse Birsel'in Hürriyet gazetesindeki köşe yazılarına da okumanızı öneririm. Çünkü gündemdeki konulara öyle bir yerden girip en doğru kanıyı yazıyor. Bu benim görüşüm ama onun köşe yazısını çürütecek çok az insan olduğuna inanıyorum.Gülse Birsel'in başka kitaplarını da size önereceğim. İyi okumalar şimdiden. 

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/23618260.asp   Bu linkten Gülse Birsel'in köşe yazılarına ulaşabilir ve geçmiş yazılarını da okuyabilirsiniz. 

0 yorum: