Babel , Meksika'lı yönetmen  Alejandro González Iñárritu 'nun 2006 yılında çektiği filmidir.Oyuncuları  Brad Pitt ,  Cate Blanch...

Öneri:"BABEL"

04:07 Unknown 0 Comments


Babel, Meksika'lı yönetmen Alejandro González Iñárritu'nun 2006 yılında çektiği filmidir.Oyuncuları Brad PittCate BlanchettGael Garcia BernalAdriana Barraza'dır.

Film dört farklı hayatı, kültürü, insanı, konuyu, mekanı aynı zaman dilimi içerisinde birleştiriyor.Bu dört farklı hayat birbirinden oldukça farklı olmasına rağmen zeki yönetmenimiz bu farklı hayatları ortak bir noktada birleştiriyor.İzlediğim zaman hayran kaldım. Bu filmi herkesle paylaşmam gerektiğini anladım.Bu filmi çekmek bence büyük bir zeka ve bilgi birikimi gerektirir.Filmin coğrafyası oldukça geniş; Fas'tan, Meksika'ya, Amerika'dan , Japonya'ya kadar uzanır. Sanki film izlemiyoruz da dünya turu yapıyormuşuz gibi hissediyorsunuz.


Aslında olay örgüsü çok zor değil. Filmin sonuna kadar gizemini korumaktadır. Şahsen benim filmin başından beri düşüncem bu 4 farklı hayat kesitlerini nerede, ne şekilde birleşeceği konusundaki merakımdı. Sonu ise şaşırtıcı bir şekilde bitiyor. Bizleri mutlu son bekliyor.Tamamını anlatmak taraftarı değilim. Dileğim filmi izlemeniz yönündedir.Filmde bütün dünyayı kapsayan bir soruna farklı bir ustalık ile yaklaşılmış.İşitme engelli Japon bir kız var. Yönetmen kendimizi o kızın yerine koymamız için harika bir yöntem kullanmış.Gerçekten ben o duyguya girdim. Hepimizin işaret dili üzerinde eğitim almamız gerektiği konusunda bilinçlendim. Duygu yoğunluğu yaşadım.Aslında filmin başından beri duygudan duyguya atladım. Kültürler arası farklar belirgin bir şekilde ortaya konulmuş. Ama asıl mesaj çok farklı kültürler, etnik kimlikler, dinler, diller, hayatlar olsa da insan özünün iyi olduğudur. Vicdanın önemi vurgulanmıştır.

Görüntü ve ses kalitesinin üst düzey olduğunu ve yönetmenin kalıplaşmış çekim planlarından yararlanmadığını gözlemledim. Kendi çizgisi olan bir yönetmen olduğundan eminim. Brad Pitt'in şansı mıdır nedir? Her zaman kült olacak, fark yaratacak filmler de oynuyor.Keza "Fight Club"bu filmlerden biridir. Uzun lafın kısası eğer vakit harcamaya değer bir film izlemek isterseniz size gönül rahatlığıyla Babel'i öneririm.Ve sizi Babel 'in fragmanı ile baş başa bırakıyorum. Görüşmek üzere mutluluklar dilerim.


0 yorum: