KÜRK MANTOLU MADONNA   Ahhh Sabahattin Ali ahhh. Bu kitap Türk edebiyatının yüz akıdır. Dünyada aşk romanı denilince aklıma Goethe...

KÜRK MANTOLU MADONNA

03:53 Unknown 0 Comments




KÜRK MANTOLU MADONNA

  Ahhh Sabahattin Ali ahhh. Bu kitap Türk edebiyatının yüz akıdır. Dünyada aşk romanı denilince aklıma Goethe'nin " Genç Werther'in Acıları " eseri gelir. Türkiye'de ise " Kürk Mantolu Madonna " gelir . Bu kitap ana teması aşk olamaz. Çok derin . Bir kere psikolojik analizler üzerine çok durulmuş.


Hepimiz illaki birine aşık olduk , işte o zamanlar neler yaşadıysak bu kitapta anlatılmış. Biz ne yaşadığımızı ifade etmekte güçlük çekeriz. Hatta tarifinin ne kadar zor olduğundan dem vururz aşkın. İşte değil. Tarifi zor değil. Sabahattin Ali anlatmış işte. Kime aşık oldu acaba Sabahattin Ali? Çok merak ettim. Hangi aşk ona bu romanı şiir gibi, şarkı gibi sayfalara işlemesini nasip etti? 






Kitaba aşk kitabı demek benim gücüme gidiyor. Bu kitap psikoloji kitabı olarak da adlandırılabilir. Çünkü her sayfada bir iç konuşma. Her sayfada kişinin psikolojik durumunun analizi mevcut. Ve o içten, dolu dolu ki okumalısınız. 



Bir günde bitirdim. Ne kadar şaşırtıcı bittiğini anlatamam. Kitap bittiğinde yatağımda uzanmış tavana bakıyordum , ağzım açık bir halde... Üzüldüm de sanki film izledim sonu kötü bitti. Hala etkisindeyim. 






 Sabahattin Ali'nin ilk paylaştığım kitabı ama son olmayacak. Çok değerli bir insan. Ne kadar doğru analizler yaptığını bilmelisiniz. Bir insanın halini bu kadar net anlatan biri olamaz. Bunu başardığı için kitabın içine giriyorsunuz. Dalıyorsunuz Raif ile Maria 'nın aşkına ortak oluyorsunuz artık üç kişilik bir aşk oluyor, çünkü sizde katılıyorsunuz.. 


Kitapta olanlar hakkında bir cümle bile yazmayacağım . Çünkü okuyup şaşırmak sizinde hakkınız. Hatta bu kitabı okuyup duygulara dalmak hakkınız sizi. Bu hakkı elinizden almayın ve bu kitabı kütüphanenize ekleyin. 

0 yorum: