'Guguk kuşu' ABD yapımı dramatik sinema filmidir.1975 yılında Milos Forman çekmiştir. Kitaptan sinemaya uyarlanmıştır. ABD film...

Sinema Eleştirisi: Guguk Kuşu...

23:50 Unknown 0 Comments




'Guguk kuşu' ABD yapımı dramatik sinema filmidir.1975 yılında Milos Forman çekmiştir. Kitaptan sinemaya uyarlanmıştır. ABD film arşivinde özel filmler arasında yerini almıştır. 9 dalda oscar adayı olup, 4 oscar kazanmıştır.

Dünyada en çok gösterimde kalan film olma özelliğini hala korumaktadır. 12 yıl gösterimde kalmıştır.



Film ruh ve sinir hastalıkları hastanesinde geçiyor. Deli olduğu düşünülen sorunlu bir adamın aralarına katılması ile olaylar ardı sıra devam ediyor. Sosyolojik açıdan mesajlarla karşılaşılabilir. Ancak izlerken dikkatiniz dağılabilir . Yani sıkılma oranınız çok yüksek. Ama bu filmde insanları meraklandıran bir çok yönde var.

Kaçma planı yapan mahkum hastahanenin altını üstüne getirir. Ama oradaki dostlarına alışmıştır. Dışardaki insanlardan daha çok sevmişti. Filmde birbirine bağlı dostluklar ve akıl hastalarının bakış açısını görebiliriz. Filmlerin en sevdiklerim yanı her kesimi anlamaya çalıştırması insanlara.

Bende arada hayatımdan sıkılırım. İnsanlara beni yorar. Üzer. O anlar keşke deli olsam bir ömür akıl hastaları ile yaşasam diye hayal kurardım. Benim bu hayallerimle bağdaştığı için bana özel bir film.

Belki sizde sevebilirsiniz. O yüzden bu hafta bu filmi sizin için seçtim. Eğer seyrederseniz iyi seyirler dilerim. Sonu tahmin ettiğiniz gibi olmayacak emin olun.


0 yorum: